Om projektet

Projekt "Karrierematch til SOSU-uddannelse og job" er et samarbejdsprojekt mellem social- og sundhedsskolerne i Region Syddanmark samt de fleste af regionens kommuner.


Projektet består af i alt syv delaktiviteter - du kan læse mere om hver aktivitet nedenfor. Endvidere kan du læse om baggrunden for projektet samt Luisa Bæk Andersens lærings- og elevperspektiv på projektet.

Jobbazar

Aktiviteten er placeret på grundforløb 2 og skal give eleverne viden om og kendskab til ansættende myndigheder samt jobmuligheder.


Læs mere om jobbazar

Vejledning i at skrive ansøgning

Aktiviteten er placeret på grundforløb 2 og skal give eleverne viden om formalia for ansøgninger samt at forberede dem til en jobsamtale.


Læs mere om vejledning i at skrive ansøgning

Matchning mellem elev, skole og praksis

Aktiviteten er placeret på grundforløb 2 og skal øge samarbejdet mellem skole og praksis til gavn for eleven.


Læs mere om matchning

Virksomhedsforlagt undervisning

Aktiviteten er placeret på grundforløb 2 og skal give eleverne større kendskab til praksis samt indblik i arbejdsopgaverne i praksis.


Læs mere om virksomhedsforlagt undervisning

Inddragelse af praktiksteder

Aktiviteten er placeret på grundforløb 2 og skal styrke forberedelsen af eleverne til deres 1. praktikperiode på hovedforløbet.


Læs mere om inddragelse af praktiksteder

Overgang mellem skole og praktik

Aktiviteten er placeret i 1. skoleperiode på hovedforløbet med henblik på at forberede eleverne til deres 1. praktikperiode.


Læs mere om overgang mellem skole og praktik

Karrierevejledning

Aktiviteten er placeret i slutningen af hovedforløbet med henblik på at understøtte eleverne i deres karrierevalg.


Læs mere om karrierevejledning

Baggrund for projektet

Projektet "Karrierematch til SOSU-uddannelse og job" er gennemført med fondsmidler fra Region Syddanmarks Uddannelsespulje 2017.


Læs mere om baggrunden for projektet

Et lærings- og elevperspektiv på projektet

Luisa Bæk Andersen, cand.mag. i læring og forandringsprocesser, har skrevet en afhandling med projektet som genstandsfelt.


Læs mere om lærings- og elevsperspektivet